*مجتمع فنی و حرفه ای نسل نواندیش*
کامپیوتر، حسابداری، ،تعمیرات تخصصی موبایل،مهارت های دیپلم گردشگری، مدیریت آموزشی، کارآفرینی،MBA
: : : :
درباره ما
آموزش تخصصی دوره های کامپیوتر، حسابداری، مهارت های دیپلم رسمی گردشگری،تعمیرات تخصصی موبایل، مدیریت آموزشی،بورس و اوراق بهادار، کارآفرینی،MBA www.naslenoandishmf.com
ایدی مدیر وبلاگ
موضوعات مطالب
نویسندگان
آرشیو مطالب
آمار و امكانات
» افراد آنلاین : 2
» بازدید امروز : 74
» بازدید دیروز : 20
» هفته گذشته : 190
» ماه گذشته : 805
» سال گذشته : 6647
» کل بازدید : 70412
» کل مطالب : 277
» نظرات : 1
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
پشتیبانی قالب
تبلیغات

 

برای گرفتن یک اسکن خوب از یک تصویر، چه کارهایی را باید انجام داد؟

برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در اسکن به نکات زیر توجه نمایید:

گرم شدن اسکنر:هنگامی که قصد گرفتن اسکن را دارید،حتی الامکان سعی نمایید نیم ساعت قبل از گرفتن اسکن آن را روشن کنید تا لامپ داخل اسکنر که وظیفه جاروب نمودن تصویر را دارد گرم شود.این مسئله تاثیر مهمی در کار نهایی خواهد داشت.

پاک نمودن گردو غبار و اثر انگشت:قبل از اسکن نمودن،با یک دستمال نرم شیشه اسکنر را از هرگونه گردو غبار و اثر انگشت پاک نمایید.علاوه بر این ممکن است عکس ها نیز دارای دارای گردو غبار و اثر انگشت باشند.

صاف گذاشتن عکس بر روی اسکنر:بهتر است به جای صاف کردن تصاویر در نرم افزارهای ویرایش عکس،تصویر را از ابتدا بر روی شیشه اسکنر صاف بگذارید.

نمونه گیری:در اسکن تصاویر،از نمونه گیری های پی در پی غفل نگردید و آن را تا حدی که به یک نتیجه مطلوب برسید،ادامه دهید.چگونه می توان متن و نوشته را اسکن کرده،و سپس آن را در کامپیوتر ویرایش نمود؟آیا اصلا این کار امکانپذیر است؟

بله،این کار امکان پذیر است و اصلا نرم افزارهای OCR برای همین منظور ساخته و طراحی شده اند تا تصاویر متن اسکن شده را از حالت بافت گرافیکی خارج کرده و آنها را در محیط واژه پردازها،قابل ادیت و ویرایش کنند.به عبارت دیگر بهترین راهی که شما می توانید متون و دست نوشته ها را اسکن کنید وآنها را ویرایش نمایید،استفاده از برنامه OCR  جهت اسکن نمودن است.این برنامه در واقع مجموعه ای از تکنیک های نرم افزاری مختلف می باشد که متن اسکن شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آن را به حروف،کامه و جمله ها تبدیل می کند.البته معمولا برای متونی که بدین صورت اسکن می شوند،باید چند درصدی خطا در نظر گرفت .ضمنا متاسفانه هنوز برنامه OCR کامل و بدون ایرادی که بتواند متون فارسی را مشابه متن لاتین،اسکن و ویرایش کند،ساخته نشده است.

چگونه باید از مایوس نگهداری کرد؟

مایوس های نوری،نیازی به نگهداری و سرویس خاص ندارند.یعنی اصولا امکان سرویس آنها وجود ندارد و صرفا می بایست از زدن ضربات سخت به آنها خودداری نمود.اما مایوس های مکانیکی و متعارف،نیاز به نگهداری اند کی دارند.در واقع گوی چرخلن در زیر مایوس گردوخاک را به خود جذب می کند و در درآورده و تمیز نمایید و هرگونه گردو غبار و آلودگی را از روی چرخ دنده ها پاک نمایید.(برای این کار ماوس را به دقت باز کنید،بدون اینکه به اتصالات الکترونیکی و سایر بخشها صدمه بزنید)ضمنا مایوس پد را همیشه تمیز نگه دارید و از خراشیده شدن و خم شدن آن جلوگیری نمایید.از سوی دیگر در هنگام کار،از فشار بی مورد به ماوس بپرهیزید،زیرا هر چقدر فشار بر روی ماوس بیشتر باشد،حرکت آن کندتر خواهد شد.

بارها در مورد هکرهر شنیده ایم،آن هم انواع و اقسام آنها،خلاصه اینکه میخواهیم بدانیم چند هکر داریم؟

در یک تقسیم بندی جدید،ما در دنیای هکرها با چند نوع هکر روبه رو هستیم که عبارتنداز:

هکرهای سامورایی:این هکرها،هکرهایی هستند که هدفشان از نفوذ کامپیتوترها و شبکه ها،نشان دادند ضعف های سیستم و شبکه است.

هکرهای واکر:(Wacker)این هکرها،هکرهایی هستند که هدفشان از نفوذ به کامپیوتر و شبکه ها،استفاده از اطلاعات آنهاست.

هکرهای کراکر:(Cracker)این هکرها هکرهایی هستند که هدفشان از نفوذ به کامپیوتر و شبکه ها،خرابکاری و ایجاد اختلال در سیستم های کامپیوتری است.

هکرهای پراکر:(Preaker)این هکرها از قدیمی تزین هکرها هستند که برای کارشان نفوذ به خطوط تلفن برای تماس مجانی و استراق سمع است.تا ایجاد یک تقسیم بندی جدیدتر،تصور می کنیم همین اندازه کافی باشند.

هر بیت چند رنگ را در روی مانیتور نمایش می دهند؟

هربیت دو رنگ را نمایش می دهند و زمانی که گفته می شود یک مانیتور قابلیت نمایش 16 بیت رنگ را دارد،بدین معنی است که مانیتور 2 به توان 16 رنگ را می تواند نمایش دهد.

آیا آماری وجود دارد که مشخص کند در ایران چه کسانی بیشترین استفاده را از اینترنت می کنند؟

بیشترین استفاده از اینترنت را در ایران کاربران اتاقهای چت می کنند و اغلب افرادی هستند که در سنین نوجوانی و جوانی هستند.بیشتر این افراد از اینترنت فقط با چپ کردن آشنایند و از دیگر قابلیتهای اینترنت غافلند.این نوع کاربران حداقل در روز 4 ساعت چت می کنند و این مقدار گاهی به 8 ساعت نیز می رسد.

برای نصب کردن بسته نرم افزارStudio.net visual مشکل دارم.بدین صورت که برای نصب ابتدا در خواست سی دی مربئط به Component  می شود. اما هنگامی که آن را در کامپیوتر قرار می دهم بعضی بسته های نرم افزاری نصب نمی شود.

همانطور که دوستان اطلاع دارند، سی دی آخر بسته نرم افزاری Studio.net مربوط به نرم افزارهای لازم برای نصب کردن اصل برنامه است.توصیه ما در درجه اول به شما این است که یک سی دی Component دیگر تهیه کنید و به هر ترتیب تمام برنامه های لازم را نصب کنید.

اما روش دیگری برای نصب Studio.net بدون استفاده از سی دی مذکور وجود دارد. سی دی اول برنامه یا DVD آن را در درایو مخصوص قرار دهید و سپس bsln - hecfD:/Setup/setup.exe/No – را در منوی فرمان اجرا کنید. در این مثال درایو CD رام و یا DVD رام شما D فرض شده و اگر نام درایو شما متفاوت است، باید آدرس صحیح آن را وارد کنید.

به محض اینکه به اینترنت متصل می شوم با اینکه هیچ فعالیت خاصی در اینترنت ندارم ولی تبادل اطلاعات با اینترنت مشاهده می شود. دلیل این امر چیست؟

این مسئله می تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی آنچه ما تصور می کنیم این است که چند برنامه SPY (جاسوس) بر روی کامپیوتر شما بدون اینکه اطلاع داشته باشید نصب شده است.این نرم افزارها معمولأ قسمتی از باند اینترنت شما را اشغال می کنند که صد در صد به ضرر شما است.برای خلاصی از دست چنین برنامه هایی پیشنهاد می شود که از برنامه های Spy sweeper استفاده کنید.یکی از این نرم افزارها در سایت WWW.Webroot.com موجود است.

در ضمن سری هم به نرم افزار مرورگر خود بزنید و کوکی های موجود در کامپیوتر را پاک کنید.

0برخی از کوکی ها هم می توانند زمینه ساز چنین مسائلی شوند). همچنین اگر از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنید از دکمه Cookies delete استفاده کنید.

فایل های با فرمت Chk حاوی چه اطلاعاتی هستند و آیا می توان آنها را پاک کرد؟

این فایل توسط scan disk  ویندوز به وجود می آیند.این فایلها حاوی اطلاعاتی هستند که از نظر دیسک سخت،گم شده محسوب می شوند. البته در وضعیتی این مشکل بوجود می آید که فایل سیستم شما FAT و یاFAT32 باشد.معمولا در دیسک های سختی که فرمت آنها NTFSاست،اینگونه فایلها دیده نمی شوند.

این فایلها توسطNotepad قابل خواندن هستند .اگرچه اطلاعات درون فایلها قابل برگشت نسیت،ولی برای اطمینان نگاهی به داخل آنها بیاندازید و سپس با خیال راحت آنها را پاک کنید.

چگونه می توان جای حروف صفحه کلید را عوض کرد؟

در همان ابتدا بگوییم که این کار ممکن است برای شما دردسر درست کند.ولی به هر ترتیب  راه حل آن را برای شما ارائه می شود.سری به سایت free servers.com.www.klm بزنید و برنامه keyboard layout manager  را دانلود کنید. این برنامه به شما اجازه می دهد جای حروف صفحه کلید انگلیسی و یا فارسی خودتان را به دلخواه عوض کنید. کار کردن با برنامه نیز بسیار ساده است.اما نکته قابل توجه در این مورد این است که بسیار دیده شده کسانی که از این نرم افزار استفاده می کنند،با هنگ کردن پی درپی کامپیوتر مواجه می شوند.دلیل آن نیز عوض شدن فایل DLL مخصوص صفحه کلید در پوشه System32 ویندوز است.بنابراین بازهم عرض می کنیم اگر مشاهده کردین این برنامه برایتان مشکل ساز است تردید نکنید و ازخیر استفاده کردن از آن بگذرید.

ضمنا شما می توانید با تهیه ی برخی از ویندوزهای موجود در بازار که قابلیت تغییر و اصلاح آرایش حروف صفحه کلید را دارند به خواسته خود برسید.این گونه ویندوزها معمولا مجهز به برنامه اجرایی مخصوصی هستند که اصطلاحا به آن Keyboard changer می گویند. به وسیله این برنامه می توان هرگونه تغییر،اصلاح وآرایش دلخواه رادر این زمینه ایجاد نمود.بدونه اینکه سیستم کامپیوتر شما دچار تصادمات نرم افزاری یا امثال آن گردد.

هکرها چگونه وارد کامپیوتر می شوند؟

بهترین راه برای ورود به سیستم یک کامپیوتر از تغییر رمز عبور می باشد.رمزهای موجود در یک شبکه دارای قدرت ها و ضرایب ایمنی موجود هستند.یکی از روشهای ورود،استفاده از برنامه Mockingbird می باشد.روش کار بدین صورت است که این برنامه بدون شناسانده شدن مشخصات هکر،اسم و رمز عبور کاربر را به آدرس کاربر هکر می فرستد.

به زبان ساده و بدون استفاده از عبارات پیچیده، توضیح دهید که رجیستری چیست؟

رجیستری یک پایگاه داده ای (مجموعه از اطلاعات هماهنگ با یکدیگر و در جهت تنظیم سیستم عامل)است که سیستم در ختواره ای دارد و از آن جهت ذخیره و بازیابی تنظیمات و پیکربندی های موجود در سیستم عامل ویندوز استفاده میشود.به عبارت دیگر،رجیستری شامل اطلاعات و تنظیمات کلیه قطعات سخت افزاری،نرم افزارها،کاربران و اولویت های آنها میباشد.زمانی که یک کاربر تغییراتی در تنظیمات control pencel ،انتصاب فایل به برنامه کاربردی،تنظیم System policy و سایر نرم افزارهای نصب شده اعمال میکند،بازتاب این تغییرات به صورت ذخیره سازی اطلاعاتی در رجیستری انعکاس میابد.

 لطفا توضیح دهید Unicode چیست؟

 

Unicode کلمه یا عبارتی است که شاید بارها آن را دیده و یا شنیده باشید.همان طور که میدانید،کامپیوتر تنها با عدد و رقم سروکار دارد و تمامی اطلاعات نهایتا بصورت اعدا و ارقام ذخیره و پردازش میشوند.این مسئله در مورد حروف الفبا و کاراکترهای عددی و حرفی کلیه زبانها نیز صدق میکند.به همین جهت برای اینکه اطلاعات را برای کامپیوتر قابل فهم سازیم،ناچاریم تا به هر حرف از حروف الفبا،یک کد اختصاص دهیم.

از این رو تابحال صدها نوع سیستم کد گذاری بوجود آمده ،و برای زبانهای مختلف نیز سیستم های متنوعی ارائه شده است.در نتیجه در ایران نیز برای زبان فارسی این مورد صادق است و هر شرکت نرم افزاری سیستم کد گذاری مخصوص خود را ارائه میدهد،و این موضوع در کل جهان استاندارد خاصی ندارد.(به همین دلیل هر گروه،سازمان و یا شخصی،بخصوص در عرصه اینترنت و وب ،با استفاده از کدهای ویژه خود،سبب شده است که فرضا،عبارت و متن یک صفحه وب در کامپیوتر به خوبی و بی هیچ مشکلی مشاهده و قابل خواندن باشد و در عوض در کامپیوتری دیگر،ما فقط شاهد حروف و سطرهای درهم ریخته،ناخوانا و نا مفهوم باشیم./در واقع Unicode تلاشی است در جهت استاندارد سازی و ارائه یک پروتکل همه جانبه درجهت از بین رفتن اینگونه عدم تطابق و ناسازگاری ها)

در حقیقت بعد از معرفی شدن Unicode که نه فونت است و نه یک برنامه خاص،بلکه یک استاندارد کد گذاری برای حروف الفبا،اعدا یکتا،منحصر به فرد و مستقل از محیط سیستم عامل و برنامه و زبان اختصاص میدهد.این سیستم تمامی حروف زبانهای مختلف زنده دنیا را در خود جای میدهد.بکارگیری Unicode در وب سایت ها و برنامه های Clint-Server بسیار مفید است.اگر کامپیوتر کاربر از سیستم Unicode پشتیبانی کند،دیگر نگرانی وجود ندارد.امروز اکثرا ویندوزها و سیستم عامل ها و به طبع آنها مرورگرها،از این سیستم حمایت میکنند.

در توضیحی تکمیلی اضافه میشود،استاندارد یونی کد،استاندارد جهانی کد گذاری نویسه هاست(کاراکترها)که به جهت ارائه متون برای پردازش کامپیوتری به کار میرود.این استاندارد با ویرایش دوم استاندارد بین المللی SO/IEC 10646-1:2000 کاملا سازگار است و همان نویسه ها و کدهای ISO/IEC 10646 را دارد.استاندارد یونی کد اطلاعات بیشتری نیز در مورد نویسه ها و کاربردهایشان فراهم کرده است،پس در واقع هر پیاده سازی سازگار با یونی کد،با ISO/IEC 10646  نیز سازگار است.

یونی کد امکان کد گذاری همه نویسه های مورد استفاده در نوشتن زبان های دنیا را فراهم میسازد.این استاندارد از کد گذاری 16بیتی ای استفاده میکند که برای بیش از 65000 نویسه جا فراهم میکند.(یعنی این امکان وجود دارد که 65هزار کاراکتر در قالب های مختلف،از قبیل اعداد،حروف،سمبلها و گروه کثیری از انواع کاراکترهای رایج در زبانهای گوناگون جهان را در آن تعریف و مشخص نمود.) اگرچه 65000 نویسه برای کد گذاری اکثر نویسه هایی که در زبان های مهم دنیا استفاده میشود کافی است،یونی کد و ISO 10646 شیوه گسترشی به نام  UTF-16 فراهم کرده اند که در واقع امکان اضافه کردن حدود یک میلیون نویسه دیگر را نیز میدهد.این دامنه برای کلیه نویسه های عالم،از جمله پوشش کامل همه خط های باستانی نیز کافی است.

به عبارت دیگر یونی کد برای کلیه ی نویسه ها یا کارکتر های مورد استفاده در زبان های عمده دنیا کد تعیین کرده است.ضمنا به علت فراخ بودن فضای تخصیص نویسه این استاندارد بسیاری از نمادهای لازم برای حروفچینی با کیفیت  بالا را نیز در بر گرفته است.از خط های مورد پشتیبانی این استاندارد می توان به لاتین (در بر گیرنده اکثر زبان های اروپایی)،سیریلیک(روسی،صربی)،یونانی،عربی،(شامل عربی،فارسی،اردو،کردی)،عبری،هندی،ارمنی،آسوری،چینی،کاتاکانا وهیراگانا(ژاپنی)،و هانگول(کره ای) اشاره کرد.به علاوه تعداد زیادی نماد ریاضی وفنی ،علائم نقطه گذاری،پیکان،و علامت های متفرقه در این استاندارد وجود دارد.این استاندارد برای علامت های ترکیب شونده یا اعراب ها نیز کدهایی در نظر گرفته شده است.آخرین نسخه یونیکد ،در مجموع،49194 نویسه داررد.به علاوه،6400 کد نیز برای مصرف خصوصی در نظر گرفته شده است که برنامه نویسان می توانند از ان ها برای نویسه ها و نمادهای خودشان استفاده کنند.

اینترنت به کدام دولت تعلق دارد و صاحب اصلی آن کیست؟

اینترنت اولین بار د رقالب یک شبکه نظامی به نام ((آرپانت)) و توسط دولت آمریکا ابداع گردید و سپس دانشگاه های آمریکا آن را توسعه داده و مورد بهره برداری قرار دادند و به تدریج با توسعه ان و پیشرفت ارتباطات، و وضع قوانین وپروتکل های اصلی تبدیل به شبکه ی جهانی شد.اما با این وجود،اصلا نمی توان آمریکا را صاحب اصلی اینترنت دانست.زیرا به سبب ساختار و ماهیت،اینترنت به هیچ دولت وملتی تعلق ندارد و هیچ دولتی نمیتواند ادعا کند که صاحب اصلی آن است.شاید یکی از دلایل پیشرفت آن در همین باشد.در حقیقت اینترنت مجموعه ای از کامپیوتر ها و شبکه های کامپیوتری که در سراسر جهان دارای پراکندگی جغرافیایی بوده و مجموعا،پیکره اینترنت را تشکیل میدهند. البته از سوی دیگر،کشورهایی مانند آمریکا می توانند با توجه به اینکه مراکز اصلی اینترنتی ،سازمانهای اصلی و سایتهای مهم جهانی در آنجا واقع شده اند،در صورت لزوم،در اینترنت تاثیرات مهمی برجای بگذارند.اما حتی با توجه به این مسئله و حضور تاثیر گذار آمریکا در این فناوری،با زهم میتوان با یقین تاکید کرد که اینترنت شبکه ای جهانی بوده و متعلق به هیچ کشوری نیست.

من بعضی از فایل های خودرا با نام های فارسی نام گذاری کرده ام ولی در انتقال آنها مشکل دارن.بخصوص هنگامی که می خواهم آنها را بر روی سی دی Write کنم.

توصیه میشود هیچ وقت فایلهای خود را با نام های فارسی نامگذاری نکنید (حتی در ویندوزهای فارسی) علاوه بر مشکلات مربوط به کپی کردن ، Write و انتقال این دسته فایلها ، اگر روزی اطلاعات شما بر اثر یک اشتباه از بین برود، در صورت فارسی بودن نام فایل ، به هیچ وجه امکان بازگرداندن اطلاعات فایل وجود ندارد . علاوه بر این برنامه های کمکی اغلب فایلهایی با نام های فارسی را به رسمیت نمیشناسند و آنها را زائد تشخیص میدهند.

در مورد مزیت چاپگر های HP بسیار شنیده ام، (به خصوص در زمینه چاپگرهای جوهرافشان) لطفا در این مورد توضیح دهید.

در پاسخ شما به عرض میرسانیم،یکی از بزرگترین مزایای چاپگرهای HP نسبت به چاپگرهای دیگر(در رده  یا همان جوهر افشان) این است که هد این چاپگرها همراه با کارتریچ عوض میشود و شما با هر بار عوض کردن جوهر ، صاحب یک هد جدید خواهید شد. ضمن اینکه چاپگر های HP  (در هر رده جوهر افشان و یا لیزر) در حال حاضر بیشترین میزان فروش را در بازار داشته و به همین میزان ، نمایندگی های آن و همچنین تعمیر کاران ماهر در زمینه خدمات پس از فروش آن ، به نسبت سایر برندها بیشتر میباشند. همچنین چاپگرهایHP در حال حاضر به علت همین تنوع نمایندگی و فروشندگان کثیر آن ، به نسبت سایر چاپگرها در سطح مناسب تری است.

تصاویر تک رنگ را با فرمت JPEG ذخیره کرده ام ، اما نمی توانم در فتوشاپ آنها را رنگ آمیزی کنم.

احتمالا تصویر شما در حالت  قرار دارد (یعنی صرفا دارای کانال رنگ خاکستری است.) برای حل مشکل ، در فتوشاپ ابتدا Mode تصویر را به RGB یا CMYK تغییر دهید و سپس تغییرات مورد نظرتان را بر روی تصویر اعمال کنید.

چگونه می توان در یک بانک اطلاعاتیaccess،فایل های تصویری ذخیره کرد؟

برای انجام این کار در حین طراحی  جدول های مربوط به نگهداری اطلاعات،یک فیلد را به صورت OLE object معرفی کنید .سپس درVIEW نرمال،بر روی فیلد مزبورکلیک راست انجام دهید و نوع فایلی را که می خواهید دراین فیلد قراربگیرد مشخص کنید.ضمناً انواع تصاویر و فرمت های دیگر را می توانید به این صورت  در یک بانک اطلاعاتی به راحتی نگهداری کنید.

برای ایجاد فایل های pdf فارسی چگونه عمل میکنیم؟

شما برای این کار میتوانید از یکی از نسخه های جدید برنامه Acrobat Witter استفاده کنید (مثل نسخه 7 یا8 ) با نصب این برنامه به صورت خودکار برای شما یک پرینتر تعریف میشود که به این وسیله میتوانید اسناد در داخل برنامه Word و یا هر ادیتور دیگری را به PDF تبدیل کنید. ضمنا استفاده کردن از نسخه های ME برنامه Acrobat بسیار بهتر است.

علت از کار افتادن دیسک سخت وصدمات مربوط به آن را توضیح دهید؟

- خطاهایی که کاربر در هنگام استفاده از کامپیوتر انجام می دهد مانند:حذف تصادفی فایلها،استفاده از بعضی دستورات و یا فرمت کردن دیسک سخت از جمله مواردی است که به اطلاعات و داده های دیسک سخت اسیب می رساند.

- حوادث طبیعی مانند افتادن،زمین لرزه،آتش سوزی- تخریب توسط ویروس- خرابکاری عمدی-ایرادات سخت افزاری- درست عمل نکردن سیستم- ایرادات نرم افزاری،که در این میان خطاهای کاربرآمار بیشتری را در برداشته است،نیز از جمله مواردی است که می تواند به ساختار فیزیکی دیسک وارد کند.

چگونه می توان حجم فایل تصویری را به حداقل رساند؟

پس از این که انواع کارهایی را که به ذهنتان خطور می کند،انجام دادید و در فتوشاپ حجم تصویرتان را به حداقل رسید،روش آخری که باقی می ماند این است که در برنامهACDC از گزینه Convert استفاده نمایید و تصویر ار به JPEG تبدیل نمایید.اگر تصویر فرمت دیگری داشته باشد و یا حتی خود JPGE نیز باشد،مطمئن باشید که با حفظ کیفیت حجم ان به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

چه نوع فرمت هایی صوتی و تصویری ویدیویی را می توان در نرم افزار فلش Load کرد؟

فایل های صوتی با فرمت AUوMP3 را از طریق Action script و فایل های تصویری و ویدیویی مانند Shock videoوData video را میتوان به طور مستقیم در فلش Load  نمود.

برنامه هکر sub seven چیست؟درباره آن بسیار شنیده ام.لطفا در این مورد توضیح دهید.

یکی از سابقه دارترین ، مشهورترین و بدترین برنامه های هکر،برنامه sub seven می باشد.توسط این برنامه مهاجمین می توانند به کامپیوتر دیگران نفوذ کرده کنترل ان را به دست بگیرند.این برنامه قابلیت هایی را در زمینه مربوط به خود ارائه می کند که اعم آن عبارتند از:

1.     بدست آوردن لیستی از شماره رمز های کامپیوتر مورد نفوذ.

2.     اجرا،حذف و کپی فایلهای کامپیوتر مورد نفوذ.

3.     کنترل ماوس و صفحه کلید کامپیوتر مورد نفوذ.

4.     خاموش و روشن کردن مانیتور.

5.     باز و بسته کردنcd درایو و بالا بردن سرعت cd درایو برای خرد کردن cd  در داخل آن.

سرعت CD درایو های لیزری (CD-ROM) به چه صورتی اندازه گیری می شود؟

سرعت انتقال داده ها CD درایو لیزری ،سرعتی است که CD درایو می تواند با ان سرعت،داده ها اطلاعات را از روی CD به کامپیوتر انتقال دهد.سرعتCD درایو های لیزری بر حسب کیلو بایت در ثانیه اندازه گیری می شود.در ابتدای ظهور این فناوری،مدتها  سرعت انتقال داده 150 کیلو بایت در ثانیه بود که ب این CD  درایو های لیزری ،تک سرعته می گفتند.(X1)

ولی امروز شما با CD درایوهایی روبه رو هستید که8،6،4،2.....،52 سرعته می باشند.این سرعتها در روی CD درایوها،به صورت X6،4X،40X.......2X ذکر می گرددو برای به دست آوردن سرعت نهایی آنها،کافی است که عدد همراه X را در 150 ضرب نمایید تا سرعتCD درایو (CD-Rom یا CD-Writer)مورد نظر شما به دست می اید.

واژه Chipset که این روزها بیشتر در زمینه سخت افزار بکار می رود به چه معناست؟

چیپست یک نام عمومی است که به مجموعه ای از مدارات و تراشه های جانبی (به غیر از CPU که تراشه های اصلی است) که از سوی برد اصلی کامپیوتر استفاده می شوند،اطلاق می شود.در هر کامپیوتر چیپست ارتباط  بین پردازنده و هر بخش دیگر سیستم را فراهم می آورد.در حقیقت پردازنده بدون استفاده از چیپست نمی تواند با حافظه ارتباط برقرار کند.واحدهای مختلف کامپیوتر را تنظیم کند و......ضمنا هر چیپست از 2 مجموعه مدار استفاده می کند که با نامهای  Northbridge و Southbridge شناخته می شوند.

Northbridge از مهمترین قسمتهای برد اصلی (مادربرد)است.این مدار تنها مدار جانبی پردازنده است که به طور عادی با سرعت خود برد اصلی کار میکند.وظیفه این قسمت کنترل تمام اجزای اصلی بردمادر،مانند گذرگاه سیستم....حافظه نهانL2...گذرگاه AGP و.....است.

اما Southbridge یک تراشه مجزا در چیپست است که با سرعت پایین تری کار می کند.این مدار وظیفه کنترل تمام اجزای با اولویت پایین تر سیستم مانندUSB....پورتهای سریال و موازی...کنترل کننده فلاپی دیسک...صفحه کلید و ....را بر عهده دارد.به این ترتیب تمام اعمال حیاتی یک سیستم کامپیوتری که هریک به یک تراشه مجزا نیاز دارند،به وسیله چیپست به انجام میرسد.

این مساله هم از شلوغی برد اصلی کم می کند و هم کار تست اجزای مختلف آن را آسان می سازد.البته هر پردازنده ای چیپست خاص خود دارد وهر چیپست هم نیاز به برد اصلی مطابق خود دارد.به هر حال در یک جمله می توان گفت:کیفیت بازدهی برد اصلی،با کیفیت Chipset بستگی مستقیم دارد.

 

ارسال شده توسط مهندس مسعود امیری در ساعت 17:55 | تعداد بازدید : 376 | نظرات (1)
عناوین آخرین مطالب ارسالی